Page 132 - Marted_2020
P. 132

Všeobecné podmínky k účasti na zájezdech Cestovní kanceláře Marted s.r.o.  telné s tím, co bylo v Smlouvě sjednáno, nebo není-li poskytnutá sleva přiměřená. V této situaci je
                                                            CKM povinna, pokud zájezd zahrnuje přepravu, poskytnout zákazníkovi bez zbytečného odkladu
       1. Úvodní ustanovení                                 a bez dodatečných nákladů pro zákazníka rovnocennou přepravu do místa odjezdu, nebo do jiného
       Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé smlouvy o zájezdu (dále jen „Smlouva“), kterou  místa, na němž se smluvní strany dohodly. Nelze-li v důsledku nevyhnutelných a mimořádných okol-
       jako pořadatel uzavírá Cestovní kancelář Marted s.r.o., sídlem Náměstí Svobody 1274, 739 61 Třinec,  ností zajistit návrat zákazníka v souladu se Smlouvou, nese CKM náklady na nezbytné ubytování, po-
       IČ 26820323, zaps. v OR vedeného Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 25798.  kud možno v rovnocenné kategorii, a to nejvýše za tři noci na jednoho zákazníka. CKM se nemůže
       Smluvní vztah mezi pořadatelem zájezdu Cestovní kanceláří Marted s.r.o. (dále jen „CKM“) a zákazní-  odvolat na nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, jestliže se na takové okolnosti nemůže podle plat-
       kem vzniká na základě sepsané Smlouvy, která je zákazníkem podepsaná a CKM potvrzená. Smlouva  ných právních předpisů Evropské unie odvolat příslušný dopravce. CKM však neodpovídá za škodu,
       je zároveň potvrzením o zájezdu. Uzavřením Smlouvy zákazník vyjadřuje bezvýhradný souhlas s těmito  pokud byla způsobena zákazníkem, třetí osobou, která není spojena s poskytováním služeb, nebo
       Všeobecnými podmínkami. CKM se zabývá prodejem zájezdů a zprostředkováním prodeje služeb ces-  mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli poskytova-
       tovního ruchu, které netvoří spojené cestovní služby (dále jen „jiné služby cestovního ruchu“). CKM or-  tele. Zákazník je povinen poskytnout potřebnou součinnost při řešení reklamace. Vznikla-li CKM ško-
       ganizuje standardní zájezdy, uvedené v katalogu i zájezdy a cestovní služby na objednávku pro indivi-  da porušením povinnosti zákazníkem, např. náklady vzniklými v souvislosti s pomocí nemocnému
       duální zájemce i skupiny dle dohody (dále jen „zájezd“).  nebo zraněnému zákazníkovi, řešením ztráty jeho cestovních dokladů, v té souvislosti zajištěním do-
                                                            pravy a ubytování navíc, poškozením ubytovacích prostor nebo dopravního prostředku, je zákazník
       2. Předmět podmínek                                  povinen tuto škodu nahradit.
       Předmětem těchto Všeobecných podmínek je úprava některých níže specifikovaných skutečností vy-  d)zákazník má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze Smlouvy. Subjektem věcně pří-
       plývajících ze Smlouvy uzavřené mezi CKM jako pořadatelem zájezdu a zákazníkem jako účastníkem  slušným k řešení mimosoudních spotřebitelských sporů vzniklých ze Smlouvy je Česká obchodní
       zájezdu.
                                                            inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 110 00 Praha 1. Podrobnější informace o podmínkách mimo-
       3. Uzavření smlouvy o zájezdu                        soudního řešení sporů jsou uvedeny na www.coi.cz
       a)Před tím, než zákazník učiní závaznou objednávku, resp. před uzavřením Smlouvy, obeznámí CKM  e)být seznámen se všemi případnými změnami v termínu, programu, rozsahu a kvalitě služeb a ceně
        zákazníka s informacemi o zpracování osobních údajů a sdělí zákazníkovi na příslušném vzorovém  zájezdu.
        formuláři informace, zda se jedná o zájezd a informace o způsobu právní ochrany zákazníka.  f) právo zákazníka na postoupení Smlouvy: Splňuje-li třetí osoba podmínky účasti na zájezdu, může jí
       b)Smlouva obsahuje veškeré hlavní náležitosti Smlouvy uvedené v § 2527 zákona č. 89/2012 Sb. (ob-  zákazník Smlouvu postoupit. Změna v osobě zákazníka je vůči CKM účinná, doručí-li jí zákazník včas
        čanský zákoník - dále jen NOZ) a další náležitosti Smlouvy dle § 2528 NOZ. Zákazník svým podpisem  oznámení o změně v osobě zákazníka v textové podobě spolu s prohlášením nového zákazníka, že
        Smlouvy potvrzuje že:                               s uzavřenou Smlouvou souhlasí a že splní podmínky účasti na zájezdu. Oznámení je včasné, je-li do-
        – mu byly spolu s návrhem Smlouvy zaslány Všeobecné podmínky, které tvoří nedílnou součást  ručeno alespoň 7 dnů před zahájením zájezdu. CKM nebo zprostředkovatel prodeje zájezdu sdělí
         Smlouvy, a že s těmito podmínkami seznámil sebe i spolucestující osoby a že s nimi všichni účast-  zákazníkovi skutečné náklady spojené s postoupením smlouvy o zájezdu; tyto náklady nesmějí být
         níci souhlasí;                                     nepřiměřené a nesmějí překročit náklady skutečně vynaložené na postoupení Smlouvy, a tyto nákla-
        – mu byly předány informace s podrobným vymezením zájezdu;  dy zákazníkovi doloží. Zákazník a nový zákazník jsou zavázáni společně a nerozdílně k zaplacení do-
        – mu byl předán doklad o pojištění CKM proti úpadku;  platku ceny zájezdu a k úhradě jakýchkoli dodatečných nákladů, které CKM v souvislosti se změnou
        – mu byl předán příslušný formulář dle vyhlášky č. 122/2018 Sb., který musí obsahovat informaci,  v osobě zákazníka vzniknou (zejména může jít o manipulační poplatek CKM, poplatek za změnu le-
         zda se jedná o zájezd a informaci o způsobu právní ochrany zákazníka;  tenky). Nový zákazník bere na vědomí, že v případě změny osoby, která dle původní smlouvy využí-
        – mu byly poskytnuty obecné údaje o pasových a vízových požadavcích pro cestu včetně přibliž-  vala speciální nabídku např. „dítě za speciální cenu” či „slevu za včasný nákup“, ke které dochází až
         ných lhůt pro vyřízení víz, údaje o zdravotních požadavcích státu určení;  po termínu, do kterého bylo možno speciální nabídku uzavřít či slevu čerpat, není již možné tuto vý-
        – mu byl předán kontakt na místního zástupce pořadatele;  hodu převést na nového zákazníka. Tato speciální nabídka je po uplynutí stanovené doby vázána vý-
        – je oprávněn Smlouvu uzavřít, a to i ve prospěch dalších cestujících osob, a že tyto další cestující  hradně na konkrétní osoby uvedené ve smlouvě, jimž byly výhody poskytnuty a výhody z ní plynoucí
         osoby jej k jejich přihlášení a účasti na zájezdu řádně pověřily.  jsou po uplynutí stanovené doby nepřevoditelné na jiné osoby, tzn. že nový zákazník vstupující do
       c) Pokud zákazník uzavírá Smlouvu ve prospěch osoby mladší 18 let, prohlašuje, že je jejím zákonným  práv ze smlouvy o zájezdu je, vedle dodatečných nákladů, které CKM v souvislosti se změnou v oso-
        zástupcem, případně, že disponuje jejím souhlasem, a dále že souhlasí s účastí nezletilého na všech  bě zákazníka vznikly, povinen v takovém případě před zahájením zájezdu uhradit rovněž rozdíl ceny
        částech zájezdu. Zákazník odpovídá za správnost všech jím vyplněných údajů uvedených ve Smlou-  zájezdu v době provedení změny a původně skutečně uhrazené ceny zájezdu. Měl-li původní zákaz-
        vě.                                                 ník zakoupeno pojištění zprostředkované cestovní kanceláří CKM, nelze toto pojištění převést na no-
       d)Smluvní vztah mezi pořadatelem zájezdu CKM a zákazníkem vzniká na základě sepsané Smlouvy,  vého zákazníka.
        která je zákazníkem podepsaná a CKM potvrzená. Smlouva je zároveň potvrzením o zájezdu.
       e)Za splnění závazků dalších přihlášených osob uvedených na Smlouvě odpovídá zákazník (objedna-  Zákazník je povinen:
        vatel), se kterým je uzavírána Smlouva.            a)uhradit sjednanou cenu zájezdu a dalších fakultativních služeb uvedených ve Smlouvě
       f) Z katalogu zájezdů CKM, webové nabídky nebo z ostatních nabídek zpracovaných CKM, které má  b)nastoupit ve stanoveném čase na zájezd, resp. se dostavit na stanovené místo odjezdů ve stanove-
        zákazník k dispozici, vyplývají, jsou-li součástí nabídky zájezdu, některé z těchto služeb:  ném čase,
        – specifikace místa určení cesty nebo pobytu, trasy a délky pobytu včetně termínů  c) zajistit si platný cestovní doklad, popřípadě příslušná vstupní víza,
        – počet nocí, specifikace ubytování, jeho umístění, hlavní znaky a případná turistická kategorie, do  d)dodržovat pasové, celní, zdravotní a další předpisy země, do které cestuje; veškeré náklady, které
         níž je podle pravidel státu místa určení cesty nebo pobytu zařazeno  vzniknou nedodržením těchto předpisů, nese zákazník,
        – specifikace dopravy, tj. ujednané dopravní prostředky, jejich vlastnosti a kategorie, místa, data  e)řídit se pokyny pro účastníky zájezdu a pokyny průvodce, delegáta nebo jiné osoby pověřené CKM
         a časy odjezdu a příjezdu, trvání a místa zastávek a dopravní spojení  odpovědností za zájezd,
        – specifikace ujednaného stravování                f) vzniklé závady bezodkladně oznámit příslušnému místnímu delegátovi, průvodci, zastoupení ces-
       Pokud tyto údaje uvedeny v katalogu, webové nabídce či ostatních nabídkách CKM nejsou, budou  tovní kanceláře či jiné osobě pověřené CKM odpovědností za zájezd, nebo pokud nelze výše zmíně-
       uvedeny přímo ve Smlouvě mezi zákazníkem a CKM. Údaje o poloze, turistické kategorii, stupni vyba-  ným způsobem, po návratu ze zájezdu nejlépe písemně přímo CKM,
       venosti, hlavních charakteristických znacích ubytování jsou v souladu s právními předpisy příslušného  g)dodržovat podmínky pro ubytování, stravování, dopravu a další služby stanovené poskytovateli těch-
       státu.                                               to služeb,
       CKM zasílá informace dle § 2529 NOZ (dále jen „Odjezdové pokyny“) 7 dní před zahájením zájezdu,  h)dodržovat další povinnosti, stanovené mu právními předpisy,
       a to emailem nebo poštou. V případě, že zákazník neobdrží Odjezdové pokyny do 3 dnů před čerpáním  i) zajistit, aby uvedené závazky a podmínky splnili všichni účastníci uvedeni na SOZ.
       první služby, prosíme o kontaktování CKM. Tyto Odjezdové pokyny obsahují veškeré zákonné informa-  Zákazník, který bez zavinění CKM nevyčerpá všechny smluvené služby, nemá právo na jejich náhradu.
       ce, zejména informace dle § 2528 NOZ písm. j) a l).
                                                           6)Práva a povinnosti CKM
       4. Cena zájezdu                                     a)CKM si vyhrazuje právo k provedení nepodstatných změn ve svých smluvních závazcích. Údaje
       a)Cena zájezdu je stanovena v souladu s katalogem zájezdů vydávaným CKM, webovou nabídkou či  o změně je CKM povinna zákazníkovi oznámit v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem.
        ostatními nabídkami CKM. Celková cena zájezdu uvedená ve Smlouvě je konečná. Celková cena za-  Nepodstatné změny nezakládají zákazníkovi právo k odstoupení od Smlouvy.
        hrnuje veškeré daně a poplatky, kterou jsou CKM známé v čase přípravy nabídky zájezdu. Nelze-li  b)Nutí-li vnější okolnosti CKM podstatně změnit některou z hlavních náležitostí cestovních služeb může
        další náklady přiměřeným způsobem vyčíslit před uzavřením Smlouvy, uvede CKM druh dalších ná-  zákazník odstoupit od Smlouvy, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku.
        kladů, jež mohou zákazníkovi ještě vzniknout. Jednotlivé destinace mají právo zavést povinnost  Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu. Společně
        úhrady dalších plateb např. pobytových tax. Tyto platby proto nelze kalkulovat do celkové ceny zá-  s předložením návrhu na změnu závazku předloží CKM zákazníkovi jasným, srozumitelným a zřetel-
        jezdu a její případná úhrada bude prováděna v místě pobytu dle pokynů místních samospráv.  ným způsobem a bez zbytečného odkladu informace zaznamenané v textové podobě, a to
       b)Cena zájezdu zahrnuje služby, které jsou pro každý zájezd přesně stanoveny katalogem CKM, we-  – dopad navrhovaných změn na cenu zájezdu;
        bovou nabídkou či ostatními nabídkami vydanými CKM, případně blíže specifikovány ve Smlouvě.  – lhůtu, v níž může zákazník odstoupit od Smlouvy;
       c) Cenou zájezdu se rozumí cena, kterou potvrdí CKM ve Smlouvě. CKM má právo na zaplacení ceny  – důsledky pro zákazníka, neodstoupí-li včas od Smlouvy, a
        služeb před jejich poskytnutím. Zákazník zaplatí zálohu ve výši 50 % z ceny zájezdu při sepsání  – údaje o případném náhradním zájezdu a jeho ceně.
        Smlouvy, nejpozději však do tří dnů po sepsání Smlouvy. V případě vzniku smluvního vztahu v době  Neodstoupí-li zákazník od Smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou závazku souhlasí. Hlavní ná-
        kratší než 21 dnů před zahájením zájezdu je zákazník povinen uhradit 100 % celkové ceny zájezdu  ležitosti zájezdu (celková cena zájezdu, způsob platby, nejnižší počet osob nutný k uskutečnění zá-
        při sepsání Smlouvy. Doplatek celkové ceny zájezdu, která s ním byla sjednána ve Smlouvě, musí  jezdu, lhůta, během níž může pořadatel odstoupit od Smlouvy, výše odstupného) mohou být měně-
        zákazník uhradit nejpozději 21 dnů před zahájením čerpání služeb dohodnutých ve Smlouvě. Při pla-  ny pouze s výslovným souhlasem zákazníka. Jestliže v důsledku změny závazku ze Smlouvy dojde
        cení fakturou nebo převodem z účtu se termínem zaplacení rozumí termín, kdy je na běžný účet CKM  k snížení jakosti nebo nákladů zájezdu, má zákazník právo na přiměřenou slevu.
        připsána požadovaná částka. Zákazník může uhradit cenu v hotovosti sídle CKM nebo bankovním  c) Pokud byla realizace zájezdu podmíněna dosažením minimálního počtu zákazníků, je CKM oprávně-
        převodem na účet CKM uvedený ve Smlouvě. Při všech platbách je zákazník povinen užívat variabilní  na v případě nedosažení minimálního počtu zákazníků zájezd zrušit. O tom je povinna zákazníka
        symbol ve Smlouvě, zpravidla se jedná o číslo Smlouvy.  informovat nejpozději ve lhůtě:
       d)Není-li záloha, doplatek ceny zájezdu nebo při jednorázové úhradě cena zájezdu uhrazena ve stano-  – dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní,
        vené lhůtě, je CKM oprávněna od Smlouvy odstoupit. Zákazník je v takovém případě povinen uhradit  – sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní,
        odstupné (stornopoplatky) ve výši stanovené v čl. 8. Odstupné.  – čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny. V takovém-
                                                             to případě CKM neprodleně vrátí zákazníkovi všechny předmětné úhrady. Pokud se zájezd z toho-
       5. Práva a povinnosti zákazníka                       to důvodu neuskuteční, má zákazník přednost při zařazení na volné místo v zájezdu obdobném.
       K základním právům zákazníka patří zejména:           Fakultativní výlet se může pro nedostatek zákazníků zrušit též v průběhu pobytu na zájezdu. Reali-
       a)požadovat poskytnutí všech služeb stanovených taxativně pro každý zájezd.  zace zájezdů CKM je podmíněna dosažením minimálního počtu 32 zákazníků u autobusových zá-
       b)CKM odpovídá za řádné poskytnutí zájezdu a má povinnost poskytnout zákazníkovi pomoc v nesná-  jezdů, u leteckých pobytových zájezdů v počtu 20 zákazníků a leteckých poznávacích zájezdů do-
        zích. Zákazník má možnost CKM kontaktovat a účinně s ní komunikovat (požádat o pomoc, ocitne-li  sažením minimálního počtu 15 zákazníků.
        se v nesnázích nebo vytknout vadu zájezdu) v sídle společnosti tj. na adrese Cestovní kancelář Mar-  d)CKM je povinna zajistit plnění všech služeb obsažených v ceně zájezdu; pokud nebude schopna za-
        ted s.r.o., Náměstí Svobody 1274, 739 61 Třinec, na e-mailové adrese marted@marted.cz, která je  jistit plnění všech dohodnutých služeb, provede bezplatně vhodná alternativní opatření, a tam, kde
        rovněž uvedena na Smlouvě nebo na telefonním čísle, které je uvedeno ve Smlouvě a je v provozu 24  se sníží kvalita nebo rozsah služeb, vrátí zákazníkovi rozdíl v ceně objednané a uskutečněné služby.
        hodin denně.
       c) reklamovat případné vady poskytnutých služeb. Jestliže zákazník zjistí, že služba poskytnutá cestov-  e)CKM se zavazuje v případě oprávněných stížností ze strany zákazníka v průběhu zájezdu prostřed-
                                                            nictvím místního delegáta CKM nebo další osoby pověřené CKM odpovědností za zájezd vynaložit
        ní kanceláří má vadu, může uplatnit své právo z odpovědnosti za tuto vadu. Zájezd má vadu, není-li  veškeré úsilí k okamžitému odstranění nedostatků nebo k zajištění odpovídajících náhradních řešení.
        některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu poskytována v souladu se Smlouvou.  f) Předpokladem umožnění nápravy je, že zákazník uplatní své výhrady. Reklamaci nelze uznat v přípa-
        Má-li zájezd vadu, je zákazník povinen ji vytknout CKM bez zbytečného odkladu, ideálně na místě sa-  dech, kdy vytýkané nedostatky nejsou zaviněny CKM či jiným dodavatelem služeb cestovního ruchu
        mém. V případě, že se jedná o vadu odstranitelnou je zákazník povinen ve vlastním zájmu ústně  poskytovaných v rámci zájezdu a zároveň:
        nebo písemně uplatnit reklamaci neprodleně po zjištění vady u průvodce CKM v místě zájezdu, aby  – nedostatky jsou zaviněny nebo vyplývají z jednání zákazníka, a/nebo
        mohla být sjednána náprava pokud možno v místě poskytované služby. Zákazník zároveň určí při-  – neplnění nebo nedostatečné plnění je způsobeno třetí stranou, která nemá vztah k zajišťování do-
        měřenou lhůtu k odstranění vady, ledaže CKM odmítne odstranit vadu nebo je zapotřebí okamžité  hodnutých služeb, a/nebo
        nápravy. Zákazník má právo vytknout vadu rovněž prostřednictvím zprostředkovatele prodeje zájez-  – nedostatky či změny jsou důsledkem nepředvídatelných zásahů vyšší moci. Za vyšší moc se pova-
        du. Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na slevu z ce-  žují okolnosti, které vznikly v důsledku nepředvídatelných a neodvratitelných skutečností mimo-
        ny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Zákazník má právo uplatnit reklamaci písemnou formou  řádné povahy, které znemožňují řádné poskytnutí původně sjednaných služeb. Okolnosti vyšší
        anebo podepsat protokol o ústním oznámení reklamace, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději  moci, např. extrémní klimatické jevy, karanténa, válečný konflikt apod., vylučují povinnost CKM pl-
        však do dvou let od skončení zájezdu, jinak právo zákazníka zaniká. CKM odstraní vadu zájezdu, le-  nit jakékoli nároky zákazníků vyplývající z nastalých nedostatků a změn, uvedených v tomto od-
        daže to není možné, anebo odstranění vady vyžaduje nepřiměřené náklady s ohledem na rozsah  stavci.
        vady a hodnotu dotčených cestovních služeb. Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady zájezdu,
        nabídne CKM bez dodatečných nákladů pro zákazníka vhodné náhradní řešení, pokud možno stej-  7. Odstoupení od smlouvy o zájezdu
        né nebo vyšší jakosti než jaká byla sjednána v Smlouvě, aby zájezd mohl pokračovat; to platí i v pří-  a)CKM je oprávněna odstoupit od Smlouvy jen tehdy, byl-li zájezd zrušen, anebo porušil-li zákazník
        padech, kdy je návrat zákazníka do místa odjezdu uskutečněn jiným než sjednaným způsobem. Je-li  svou povinnost.
        navrhované náhradní řešení nižší jakosti než jakou určuje Smlouva, poskytne CKM zákazníkovi při-  b)CKM je oprávněna odstoupit od Smlouvy zejména z důvodu porušení stanovené povinnosti ze stra-
        měřenou slevu. Zákazník může navrhované náhradní řešení odmítnout pouze tehdy, není-li srovna-  ny zákazníka. Za porušení povinností zákazníkem se vedle porušení konkrétních povinností plynou-
       130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137